چگونه در برابر خشونت ایستادگی کنیم؟

جوامع و مناطق جهان را چگونه میتوانیم از خشونت برهانیم؟

چگونه در برابر خشونت ایستادگی کنیم؟

جوامع و مناطق جهان را چگونه میتوانیم از خشونت برهانیم؟

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۰۸

عشق

(عشق)

در بحث قبلی در مورد آرامش که قسمتی از بحث محبت بود صحبت کردیم امروز میخوام درمورد عشق حرف بزنم.

کلمه عشق به شخصه برای من و از نظر من بسیار مقدس است.

حالا عشق یعنی چی؟عشق یعنی دوست داشتن احساس مثبت داشتن به چیزی یا شخصی ..برای مثال:وقتی یک شی رو میبینی و ازش خوشت میاد کلی نگاهش میکنیم و  حس میکنیم بهمون احساس خوبی میده و دوست داریم که اون شی رو داشته باشیم حالا فرض کنید اون شی خدا یا انبیا خدا یا بنده خدا باشد ....

زمانی کسی یا چیزی را دوست داریم که با نگاه کردن و یا حرف زدن یا داشتن اون شخص یا شی احساس خوب و مثبتی داریم و احساس میکنیم که آن شی یا شخص قسمتی از خودمون هست و خود به خود تو دلمون اتفاقی میفته که میخوایم بهش اعتماد کنیم و ترکش نکنیم.

حالا عشق به خداوند که فطرتا و ذاتا در همه ما وجود دارد باید رابطه امون با خدا  خیلی با کیفیت تر و نزدیک تر از اینی که هست باشه چون ماهم هر  روز خدارو میبینیم و لذت میبریم و نمیخوایم که ترکشون کنیم هم باهاش صحبت میکنیم و هم خدا با ما صحبت میکنه و کلی ارزش قایل به حرف هامون هست مثلا چیزی که هر روز میبینیم هوا هست هوا قسمتی از خداست هوا نعمت خداست ما هیچ وقت دوست نداریم هوا رو ترک کنیم چون اگه نباشه ماهم نیستیم پس باید عشق به خدا و بنده خدا این چنین باشه که به هیچ قیمتی نخواهیم ترکش کنیم و اگه نباشه ماهم نیستیم .

و حالا وقتی که با خدا رابطه بسیار نزدیکی داشته باشیم زندگیمون خود به خود سرشار از آرامش میشه چون به خدا عشق میورزیم و اونو قسمتی از خودمون میدونیم تسلیم خدا میشیم و هرچی گفت میگیم چشم و عمل میکنیم.

حالا فرض کنید این عشق در خانواده و بین اعضای خانواده باشد تصور کنید اگر همه اعضا یک خانواده به هم عشق بورزند و به هم احترام کنند و همدیگر رو جزیی از خودشون بدونن چه آرامشی در خانواده ایجاد میشه اون خانواده هیچ وقت از هم دور نمیشن و از هم نمیپاشه و ارزششون پیش هم خیلی بالاتر میره ... پس بیایید همدیگرو جزیی از خودمون بدونیم و  با صحبت کردن و نگاه کردن به هم احساس خوبی داشته باشیم و به حرف ها و صحبت های همدیگر ارزش قایل شویم اینطوری با عشق ارامش بوجود میاد و با عشق و آرامش محبت بوجود میاد.  

پس در نتیجه کلی باید مواطب زبانمون باشیم چون ابراز علاقه و عشق و بوجود آمدن آرامش از طریق زبانمون هست پس باید خیلی مواظبش باشیم.

زهرا مهدوی فر
۲۵ مهر ۹۵ ، ۲۱:۱۱

چگونه به آرامش برسیم؟

به نام خدا 

محبت (آرامش)

اول میخوام درمورد محبت حرف بزنم چون محبت اصلی ترین نقش تو زندگی هر شخصی هست.

معنای واقعی محبت یعنی آرامش،آرامش به تنهایی مفاهیم زیادی داره مثل زندگی،شادی،عشق،مثبت نگری و... 

اما چطوری می تونیم این ارامش رو بدست بیاریم؟من به شخصه اینگونه به این سوال جواب میدم:

وقتی قدر همه داشته هامون رو بدونیم حتی از حداقل چیزی که داریم لذت ببریم حتی اگه اون حداقل فقط خود خودت باشی اگر قدر خودمون رو بدونیم صد در صد به آرامشی که میخوایم میرسیم. اول باید خودمون رو بشناسیم و ببینیم چه کارهایی و چه چیزهایی ارزش انسان بودن مارو کم میکنه و باعث میشه خودمون بعضی موقع ها از خودمون بدمون بیاد یا احساس نا توانی بکنیم؟اگر جواب این سوال هارو برای خودمون حل کنیم و تصمیمی جدی برای خود جدی و واقعی داشته باشیم تا با ارامش و محبت زندگی کنیم هیچ وقت و هیچ گونه تو زندگی امون نه با شکست رو به رو میشم نه با خشونت. 

من تا به حال نه در این مورد نه کتابی خوندم نه با کسی حرف زدم تمام حرف هایی که درمورد خشونت و محبت و آرامش میزنم از ته دلم است.

زهرا مهدوی فر
pictiureمقدمه:
آن لحظه که موضوع (  ایستادگی در برابر خشونت ) را خواندم اولین چیزی که به ذهنم آمد کلمه (محبت)بود...
اولش میخواستم فقط همین کلمه محبت را بنویسم و دیگر هیچ چیز اضافه نکنم اما دیدم در مورد محبت خیلی حرف ها و بحث ها هست که باید گفت وتامل بر اینکه خب در صورت نبودن محبت خشونت بوجود می آید و به اینکه چرا محبت از بین میرود و ریشه بوجود آمدن خشونت چیست؟
در این وبلاگ میخواهیم به ادامه این مطلب و بررسی این موضوع بپردازیم. 
زهرا مهدوی فر

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

زهرا مهدوی فر

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

زهرا مهدوی فر