چگونه در برابر خشونت ایستادگی کنیم؟

جوامع و مناطق جهان را چگونه میتوانیم از خشونت برهانیم؟

چگونه در برابر خشونت ایستادگی کنیم؟

جوامع و مناطق جهان را چگونه میتوانیم از خشونت برهانیم؟

و اما خشونت در یک خانواده بیش از دو نفر چگونه است یعنی خانواده ای که دارای فرزند باشد....

در این خانواده کسی که بیشترین ضربه را از خشونت میخورد فرزند خانواده است فرقی ندارد بزرگ یا کوچک باشد... کوچک باشد از بچگی به روحیه آن صدمه وارد میشود و اعصاب و روان آینده اش مریض میشود و اگر بزرگتر باشد باز هم روان و احساست آن دچار ضربه میشود.

وقتی پدر و مادر خانواده در یک خانواده به همدیگر محبت نکنند و مدام در حال جنگ و دعوا باشند حتی جلو چشمان فرزندشان و حرف های ناشایستی که به یکدیگر میزنند توقع فرزند شاد و سرحال و با ادب را از آن خانواده نداشته باشید چون فرزند وقتی این حرکات و داد و بیداد و حرف ها را از طرف پدر و مادرشان میبینند و میشنوند از آن ها  درس میگیرند خب مسلما وقتی پدرو مادر همدیگر را دوست ندارند  پس فرزندشان را نیز دوست ندارند واین طرز فکر فرزندان است، همین سبب میشود که احساست فرزندان نسبت به پدر و مادر دچار اختلال بشود. 

ولی اگر پدر و مادر همدیگر را از دل و جان دوست داشته باشند و همدیگر را یکی بدانند و به همدیگر عشق بورزند و احترام کنند مطمینا خانواده آرام و پر از آرامش خواهند داشت و همچنین فرزندانی که به داشتن همچین خانواده ای لذت میبرد و احساس غرور میکند و اعتماد به نفس آن بالا میرود...فرزندی که در خانواده اعتماد به نفس داشته باشد خود را دانا و با شعور می داند و سعی میکند با راه چاره ای به مشکلاتش غلبه کند و اینگونه خشونت را هم از بین میبرد... وقتی کسی اعتماد به نفس دارد با وقار و متانت رفتار میکند و این همان است که نمیگذارد پرخاشگر بشوید و با شخص پرخاشگر نیز با ملایمت رفتار کنید... 

پس اعتماد نفس هم نقش مهمی دارد در زندگیمان..وقتی که دعوا و دادو فریاد در یک خانواده باشد مسلما اعتماد به نفس هم در آن خانواده نیست و کمبود اعتماد به نفس به انسان احساس سرشکستی و خجالت میدهد و باعث میشود از زندگی نا امید بشود و این هست که سرچشمه همه بدبختی ها و مشکلات است.

علاوه بر کمبود عشق و علاقه و محبت کمبود اعتماد به نفس هم دچار خشونت میشود البته اگر محبت باشد اعتماد به نفس خود به خود بوجود می آید ولی مهم ترین نکته برای حفظ همه این موارد خود خودمان و خانواده خودمان هست که چگونه زندگی و رفتار خودمون رو کنترل و اداره بکنیم.

اعتماد به نفس جوری ادم را اصلاح میکند و  به آدم امید میدهد که خود فرد باور نمیکند من به شخصه این را تجربه کردم که به شما میگویم به نوعی اعتماد به نفس معجزه میکند و حلال همه مشکلات هست.

اگر فردی اعتماد به نفس داشته باشه خود به خود تمام کارهایش رو به رشد هست هرچه اراده کند براورده میشود چون به خودش ایمان دارد که میشود..

البته توجه بر اینکه اعتماد به نفس و غرور باهم خیلی فرق دارن خیلی ها این دوتا را باهم اشتباه میگیرند که این کلا همه چیز را نابود میکند غرور بیش از حد یعنی همه را از بالا دیدن که این خود فایده ندارد برعکس همه چیز را خراب میکند چون غرور بیش از حد  نوعی اعتماد به نفس کاذب است .

پس اعتماد به نفس عضوی از عشق و محبت است و دشمن سر سخت خشونت است...

پس بیایید از اعتماد به نفس کاذب که همان غرور هست بپرهیزیم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۹
زهرا مهدوی فر

نظرات  (۵)

۰۹ آبان ۹۵ ، ۱۰:۲۱ ❤منتـــظر المهدی 313❤
+++
پاسخ:
🌹🌹🌷
۰۹ آبان ۹۵ ، ۲۲:۵۴ زینب السادات
سلام عزیزم وبلاگ خوبی داری برات آرزوی موفقیت می کنم انشالله همیشه موفق و سربلند باشی .
پاسخ:
سلام ممنونم از نظرتون...این انرژی های مثبت باعث خوشحالی منه و بهم انگیزه میده تا بیشتر رضایت شما دوستان رو جلب کنم 
۱۱ آبان ۹۵ ، ۱۹:۵۱ زینب السادات
سلام زهرا جان . حالت خوبه ؟ قالب وبلاگت خیلی ناز شده . موفق باشی
پاسخ:
ممنونم که اهمیت میدی زینب السادات جان
موفق باشید زهرا خانوم . بسیار عالی بود
پاسخ:
ممنونم ازتون.تشکر 
۲۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۸ زینب السادات
سلام زهرا جان . خوبی ؟ چه خبرا ؟ مطلب جدید نمیذاری ؟
منتظر مطالب جدیدت هستم عزیزم
در پناه حق
پاسخ:
سلام عزیزجان... ببخشید چند وقته سرم شلوغه برای همین وقت نمیکنم به زودی ان شالله مطلب جدید رو میذارم ممنونم که پی گیر هستی عزیزجان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی